Khamis, 19 Januari 2012

Aktiviti di Pantai Cahaya PD

Salam ceria.
Pada awal tahun 2011 yang lalu saya dan dua rakan saya terbabit dalam penganjuran sambutan tahun baru di Pantai Cahaya di Port Dickson Negeri Sembilan. Ia merupakan carnival tahun baru yang sememangnya bertujuan untuk menyambut tahun baru 2011. Perbagai gerai jualan disediakan termasuklah pelbagai aktiviti penganjuran sepanjang hari sebelum dan selepas tahun baru.

Pada mulanya  saya dan rakan ingin menguruskan satu pertandingan membina istana pasir terbuka kepada orang awam yang datang ke carnival tersebut. Tapi pertandingan tersebut dibatalkan atas sebab tidak dapat persetujuan dari Pihak MDPD. Takut pantai rosak. Oleh itu pertandingan dibatalkan. Hadiah utama seunit metal detector juga tidak luak dan ambil balik untuk dijual. J

Pada malam tahun baru, selepas countdown, kami ambil keputusan untuk melakukan aktiviti pencarian di bersebelahan pantai cahaya berdekatan dengan beberapa resort di situ. Memandangkan saya kepenatan sebab sepanjang hari bertugas di carnival tersebut dan tambahan pula saya mengalami masalah sakit perut semenjak sampai ke tapak carnival, aktiviti pencarian dilakukan dalam masa yang singkat.

Namun hasilnya pun tidak mengecewakan juga. Banyak dapat duit syiling selain dari sampah sarap. Paling best dapat duit kertas. Tak sangka pula alat detector berbunyi dan mengesan duit kertas. Shahrul paling banyak mendapat hasil berbanding Bro Jimi dan saya. Saya sudah penat, manakala Bro Jimi ada masalah pada alat. Alat tiba-tiba jadi gila.

Ambil gambar belakang tapak karnival. Itu je yg sempat.


Setting ape yang patut.

Yang nampak cahaya belakang tulah tapak karnival

Tools penggali tak cukup, Bro Jimi tanda aje. Gali orang lain.

Kawasan gelap. Lampu suluh perlu ada.

Ada jumpa?

Ini nugget. Tapi bukan gold nugget.

Nampak penat tapi masih ceria

Benda macam ni selalu ada

Tutup botol. Siapa suka kumpul, kutip aje.

Bekal makanan dan minuman adalah penting

Inilah saya. Tak gerak pun sebab sakit perut dan penat.


Tengok klip video pendek

Selesai aktiviti, kami balik ke hotel dan tidur dengan nyenyak sebab kepenatan yang melampau. Paginya kami pulang ke rumah masing-masing.